Mednarodni trendi x domače prakse x globalne ideje

Interna komunikacija = lepilo

Učinkovita interna komunikacija deluje kot lepilo oz. povezovalec. Strokovne informacije, strategije ali rezultate ‘prevaja’ tako, da jih razume vsak zaposleni. Ker: če jih razumemo vsi, smo lažje na isti ladji, čutimo, da smo del iste zgodbe, da plujemo k istemu cilju.

Mednarodni trendi, domače prakse

21. aprila 2022 se bomo na drugi Konferenci internega komuniciranja KIK zbrali strokovnjaki in praktiki internega komuniciranja. Seznanili se bomo z mednarodnimi trendi v stroki in prisluhnili zglednim praksam internega komuniciranja v domačem okolju. Dogodek bo podkrepila poslovna sekcija s poudarkom na sodobnem digitalnem internem komuniciranju.

Zakaj na KIK?

Za navdih, uvid, morda spoznanje, da ni vedno potrebno na tisoče evrov, temveč je včasih dovolj le dobra ideja in peščica zavzetih, da pravo sporočilo pride do pravih ljudi. KIK pripravljamo za vse, ki se dnevno ukvarjamo z interno komunikacijo in delimo ambicijo: zavzete zaposlene, med katerimi vladajo zdravi odnosi, da naša organizacija raste.

Program

Konferenco sestavljata dva dela

poslovna sekcija
ki nagovarja tudi vodje, managerje, direktorje, kjer bo poudarek na komunikaciji, ki ustvarja vrednost, s poudarkom na digitalnem internem komuniciranju.

strokovna sekcija
namenjena internim komunikatorjem v zasebnem in javnem sektorju ter svetovalcem in drugim strokovnjakom za interno komuniciranje. Poleg mednarodnih trendov bomo predstavili vrsto domačih praks internega komuniciranja, ki so prepoznane kot najboljše. 

9.00–9.05

KIK-ing: uvodni pozdrav

9.05–9.25

IK = sila dobrega: trendi

Predstavlja: mag. Edita Krajnović, direktorica Mediade, evropska osebnost leta za razvoj stroke internega komuniciranja

kik-agitavit-logo.svg

9.25–9.35

KIKs leta

9.35–9.55

Mi smo PLUS, ko v radosti sožitja varimo boljši svet

S strategijo EverGreen v Pivovarni Laško Union (PLU) nagovarjajo izzive ohranjanja rasti v hitro spreminjajočem se svetu. Pri tem je ključna trajnostna rast – v skrbi najboljšega za ljudi, okolje in poslovanje. Negujejo pozitivno kulturo, transparentno komunikacijo in sposobnost nenehne revitalizacije, da so odporni na raznolike izzive. Eden od stebrov strategije se osredotoča tudi na ljudi in kulturo. Organizacijsko kulturo v PLU navdihuje PLUS. Ne gre le za kratico Pivovarne Laško Union Slovenija, temveč za PLUSodelavce, ki so tudi preko strateško načrtovane interne komunikacije opolnomočeni in zavzeti, da v radosti sožitja varijo boljši svet. Zakaj je PLUS za PLU tako zelo pomemben?

Pogovor s Tanjo Subotić Levanič, direktorico korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union

9.55–10.15

Ko svojega podjetja več ne spoznaš ...  ​ 

Podjetje je kot labod – na površju, kar je vidno večini, mirno in gladko pluje, pod gladino pa besno maha s plavutmi. 

V začetku ustvarjaš sam ali dva, morda trije. Ko je podjetje majhno in ima le nekaj zaposlenih, vsakdo ve skoraj da vse, kar se dogaja znotraj firme. Ko pa raste, je primorano postaviti sisteme in pravila, določiti področja ter vzpostaviti dobro komunikacijo. Še posebej v podjetjih s hitro rastjo prav tu dostikrat pride do težav. Včasih celo lastnik pogleda okoli sebe in pomisli: "To ni podjetje, kakšnega sem v začetku zasnoval." 

Prav to se je v nekem trenutku zgodilo tudi dr. Juretu Knezu, soustanovitelju in večinskemu lastniku podjetja Dewesoft d.o.o., ki deluje v 50 državah po svetu in trenutno zaposluje skoraj 300 ljudi. Kaj so se iz tega naučili in kako spet vzpostavili pravo klimo v podjetju; zakaj je kodeks podjetja tako pomemben in kaj je potrebno ves čas paziti pri komunikaciji znotraj podjetja, bo povedal v pogovoru s Petro Škarja, avtorico knjige AKROBATI – O Dewesoftu, Katapultu in podjetništvu skozi oči dr. Jureta Kneza.

Pogovarjata se dr. Jure Knez, soustanovitelj in večinski lastnik slovenske multinacionalke Dewesoft, ter pisateljica Petra Škarja

10.15–10.30

Hibridno delo: tretjina izzivov = komunikacija

Da ima interno komuniciranje ključno vlogo za ustvarjanje zaupanja potrjuje raziskava o kakovosti komuniciranja slovenskih zaposlovalcev v krizi, ki je bila prvič izvedena ob koncu prvega vala epidemije, maja 2020. Nadaljevanje raziskave so jeseni 2021 izvedli študenti psihologije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Raziskava je razgalila, da je skoraj tretjina (30 %) izzivov hibridnega dela nanaša na komunikacijo v organizaciji in med zaposlenimi. Udeleženci so poročali o komunikacijskem šumu, ki nastane zaradi nerazumljivosti navodil. Enako kot v prvi raziskavi so zaposleni najbolj zadovoljni s komunikacijo vodij glede vpetosti v organizacijo, posluha vodij za njihove osebne okoliščine in pogostostjo komuniciranja vodij. Paradoksalno so najnižje ocenili skrb vodij za njihovo dobro počutje.  

Predstavlja: dr. Eva Boštjančič, redna profesorica za psihologijo dela in organizacij na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani

10.30–10.35

Sila dobri nasveti, ki si jih velja zapomniti

10.35–11.00

Odmor: gremo na Barcaffe 

kik-luka-koper-logo.svg

11.00–11.10

KIK up s Sebastjanom Šikom, vodjo področja odnosov z javnostmi v Luki Koper

11.10–11.30

Zmagovalec FEIEA Grand Prix 2021: KBC Group s kampanjo Working Apart Together*

Oktobra 2020 je v Belgiji – tako kot v mnogih drugih evropskih državah – zaradi Covida-19 ugasnilo družbeno življenje, država je šla v drugi lockdown. Ta je bil psihološko gledano za zaposlene še veliko bolj zahteven kot prvi. Kako so v belgijski bančno-zavarovalni skupini KBC Group poskrbeli za povezovanje in motivacijo 14.000 zaposlenih? Združili so moči z različnimi oddelki in zasnovali obsežno komunikacijsko kampanjo Working Apart Together, Delamo narazen – skupaj.


Njihova praksa je v kategoriji strateškega internega komuniciranja prejela nagrado FEIEA Grand Prix 2021, ki jo podeljuje Združenje evropskih internih komunikatorjev FEIEA.

Predstavlja: Nadja Kerkhofs, vodja oddelka za interno komunikacijo, spremembe in digitalizacijo v KBC

*Predstavitev prakse bo v angleškem jeziku. 

11.30–11.45

Briht(n)e komunikacije Telekoma Slovenije

V Telekomu Slovenije rastemo in se razvijamo #povezani z zaposlenimi. Vsak dan dokazujemo, da so tudi velika podjetja v državni lasti lahko hitra, agilna, učinkovita in ustvarjalna ter usmerjena v podporo družbi, v kateri delujemo. Nenazadnje smo ogledalo naše panoge v Sloveniji. V ospredje pri vsem, kar delamo, postavljamo zaposlene, saj smo prav sodelavci obraz in duša našega podjetja. Zaradi nas in našega dela so lahko zadovoljni tudi naši uporabniki.

Vsakodnevno komuniciramo med seboj in skupaj z brihtnimi načini/tehnikami, kanali in sporočili ohranjamo naš notranji dober »vajb« − smo pozitivni, hvaležni za preteklost in zazrti v (digitalno) prihodnost, smo (so)ustvarjalci kreativnega okolja, v katerem smo lahko drugačni, motivirani, zavzeti in psihološko varni. Delamo, zato se lahko tudi (z)motimo. Napak ne obsojamo, temveč se iz njih #povezani učimo. Prav tako se ne bojimo kritik, saj so le reflektor, ki osvetljuje »težavnost« posameznih rešitev, storitev, projektov, timov. Ker to vidimo kot izzive, jih lahko rešujemo. Kadar pa nam zastane korak ali se ujamemo v ponavljajoči se krog istih zadev, ker so to zgodi čisto vsem, na pomoč pokličemo interne brihtneže – Brihtanavte, da nas skozi Brihtalnice popeljejo do novih idej, svežih pogledov, razmišljanja izven okvirjev.

Odprta, hitra in jasna dvosmerna interna komunikacija = naša vrednota. Zato #povezani razumemo skupni smisel: zakaj delamo to, kar delamo, kaj želimo doseči, v čem se želimo izboljšati in kaj so naše odlike.

Predstavlja: mag. Vesna Stojanović, korporativno komuniciranje, Telekom Slovenije

11.45–12.00

Izvirno: komunikacijske omarice 4.0

Ob opremljanju novo zgrajenega podjetja, si je lastnik podjetja zastavil vprašanje, kako so lahko prav vsi zaposleni, tudi sodelavci v proizvodnji, informirani o dogajanju v podjetju. Kot odgovor na to so nastale komunikacijske omarice 4.0, ki zagotavljajo pretok informacij v obeh smereh. Z rastjo in razvojem podjetja raste tudi razvoj uporabe tablic – omaric, ki pridobiva tudi vedno večjo 'človeško' noto. Ne samo, da so zaposlenih informirani o obiskih poslovnih partnerjev v podjetju, o sestankih, kjer je potrebna njihova prisotnost, do oddajanja zahtevkov za dopuste, naročilo malic itd. do njihovih vprašanj namenjena nadrejenim in vsem zaposlenim v podjetju, so lahko podana sporočila motivacijsko obarvana, drugačna – takšna, ki ti na koncu prikažejo smeška in dan je nevede uspešnejši za vsakogar. Zakaj? It's about growing great.

Predstavljata: Matej Natlačen, lastnik in direktor podjetja MG ROHR, Janja Pavlič Razgoršek, specialistka za finance in kadre v podjetju MG ROHR

12.00–12.15

Rušimo silose, gradimo potenciale

V času pandemije je Big Bang konkretno spremenil način delovanja in posledično organizacijsko strukturo, saj so se zavedali, da nova realnost potrebuje bolj agilen in drugačen pristop. Tako je nastala ekipa Upravljanje potenciala, ki je združila kadrovsko službo z marketingom. Povezali so potencial trga s potencialom ekip znotraj podjetja. Zavedajo se, da je skupen uspeh mogoč le, če vsi sodelavci poznajo smer, v katero pluje podjetje, in svojo vlogo na tej poti. Interna komunikacija je nepogrešljivo gorivo in krmilo, ki to zagotavlja, ki povezuje in ustvarja ključno razliko, zaradi katere danes boljši.

Predstavlja: Anamari Kastner Orehek, članica ekipe Upravljanja potenciala – HR, Big Bang

12.15–12.30

Hibridno delo: daleč od oči, a z Epilogom v srcu 

Delo na daljavo je z epidemijo dobilo popolnoma nove razsežnosti. V segmentu IKT, kjer deluje podjetje Epilog, ponudnik celovitih informacijskih rešitev v logistiki, še bolj. Infrastruktura praviloma deluje brezhibno, na komuniciranje prek 'zaslonov' smo se hitro privadili. Na prvi pogled je delo teklo nemoteno in učinkovito. Pa je (bilo) res vse ok?  Čez noč je bilo treba zapolniti vrzel v medosebnih odnosih in na novo opredeliti kakovost dela.  

Kako so v Epilogu povezali sodelavce, katerih delo se dnevno ne prepleta, kako jih motivirajo na daljavo in vzdržujejo medsebojno zaupanje, prepoznavajo morebitne strahove in stiske? Predstavili nam bodo, kakšne poti so ubrali, kako so bile rešitve sprejete, učinkovite ter kje vidijo prednosti in pasti dela na daljavo/hibridnega dela.  

Predstavljata: Irena Logar, prokuristka, vodja financ, marketinga in razvoja kadrov v podjetju Epilog 

12.30–12.35

KIKs leta je ...

Prijavi se na dogodek

Kotizacija velja za cel program (obe sekciji)